تا دیدار بعد

بالاخره همگان روزی بار سفر خواهند بست و ما هم قصد داریم امروز چنین کنیم البته این سفر ظاهرا سفر آخر و آخرت نیست بنا داریم بعد از مدتی بازهم به ملک غربت وغریبی برگشته و در صورت امکان به این وبلاگ نیز سری بزنیم و با دوستانی که مدتی انس گرفته بودیم از پیامهای عمومی و خصوصی شان بهره مند بودیم در تماس باشیم و بشویم.  

سفر معمولا لذت و شور خودش را دارد خصوصا که سفر هم سفر به وطن باشد، گرچند آنهم بستگی به آن دارد که تا چه اندازه بار و بنه مناسب وطنت آماده کرده باشی! 

بازهم قابل یادآوری است که مرادم از وطن همین وطن معروف و متعارف است نه وطن دائمی که آخرت باشد چه آنکه آن سفر گاها خیلی تلخ است گرچند سفر به وطنی است که باید بریم و نمیشود نرفت! و چون هر سفری به اندازه دوری و نیز اهمیت و موقعیتی که دارد، هزینه و توشه میخواهد، سفر نهائی مان نیز بیش از سفر دیگر هزینه بردار است و خوشا آنانکه برای آن آماده شده و چشم به دست و جیب دیگران نیندوخته اند، و چه خوب گفت حکیمی که: 

برگ سبزی، برای خویش فرست     

کس نیارد ز پس، تو پیش فرست 

آری چنین است سرشت و سرنوشت ما که آمده ایم تا برویم و آمده ایم تا بکاریم و علاوه بر دنیا در جایی مهم تر و و موقعیت حیاتی تر از دنیا درو کنیم! 

اینکه گفتم علاوه بر دنیا! زیرا برخی فکر میکنند اعمال خوب فقط در آخرت نتیجه میدهد و نه زود تر، در حالیکه بزرگان دینی معتقدند در خود همین جهان نیز ما عکس العمل های اعمال مان را خواهیم دید و دنیا یک موجود کر و کوری نیست!  بلکه بصورت کاملا هوشمندانه به اعمال ما واکنش نشان میدهد و بلکه اعمال ما را کپی برداری میکند تا بدرد روز حساب و کتاب مان بخورد و اگر جایی یادمان رفته بود که چه کرده ایم و چه نکرده ایم، همین کوپی ها فول ایچ دی (full HD) به میدان آمده نزاع ما و فرشتگان حساب را مهر ختم نهد! این سخن ریشه عمیق دارد که سر رشته آنرا را میتوان از قرآن مجید گرفت و اگر فرصت دست داد در همین وبلاگ خواهید خواند پس جهان موش دارد و موش گوش! مواظب باشیم که:

این جهان کوه است و فعل ما ندا 

سوی ما آید ندا ها را صدا

بهر حال، تا مدتی که بتوانم به وبلاگم سری بزنم و برای درد سر دادنها آپدیتش کنم شوم، ضمن عذر خواهی از سخنان، پیامها یا نوشته های نا بجایی که ممکن است به برخی داده و برای تعدادی فرستاده باشم، دوستان را سلام گفته التماس دعا دارم! 

و اگر هم دست قضا غافلگیرمان کرد و دیگر سری نزدیم، با اصرار و تاکید بیشتر التماس دعا خواهیم داشت.  

یا حق!

نظرات 6 + ارسال نظر
محمدی 1390/05/04 ساعت 14:22 http://isastore.blogfa.vom

عزسزم موفق باشید

ګل محمد 1390/05/10 ساعت 00:52

ډیره ډیره مننه وروه

ډیره ډیره مننه وروه

نیستی بیبینی در جاغوری چه بی گناه تیر بارانم می کنند! امان از این قوم عزیز خودمان

بگیر که نگیرد!!!!!
حکومت نامشروع وتبعیضگرا با وزیرهای قوم پرست تر خود به جای اینکه به مردم محروم و پناهنده به کابل، به صورت مجانی در ماستر پلان شهر کابل زمین مسکونی بدهد برعکس، برای انحراف افکار عمومی و توجیه تبعیضهای غیر انسانی خود شهرک های ساخته شده توسط مهاجرین بی پناه را غیرقانونی خواند شهرکهای مردمی که به قیمت جان شان از رابطین دولت بی نهایت فاسد و خائن زمین خریده اند و بدون هرگونه خدمات دولتی ساخته اند.
دراین کشور متعفّن و آلوده تر ازهرآلوده ی حکام تبعیضگرا وقاچاقبر آنقدر چشم سفید شده اند که به جای خدمت به مردم بیچاره هرسال با بهانه های مختلف خون مردم را کامل می می کند و از ضعف و پراکندگی و بی کسی مردم ما به شدت سوء استفاده می کند.
دولت باید حتما به هرخانوار ساکن در کابل زمین قانونی و تحت ماسترپلان با تمام امکانات شهری مجانی بدهد وخسارت وقیمت زمینهای ساخته شده در شهرکهای به قول خودشان غیر قانونی مردم ما را نیزبپردازد.
دولت بی شرم و کور وکر، سالهای گذشته که در چندقدمی کاخ رئیس جمهورگفتنی شهرک غیرقانونی از مجبوری و بی زمینی ساخته می شد، نمی دید؟ چرا برای مردم بی سرپناه زمین در شهرکهای قانونی نداد و جلو ساخت شهرکهای به گفته خودشان غیرقانونی را نگرفت؟
اینجا را بادقت بیبینید که چگونه چشم سفیدی می کنند
http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=26575

پدر شیر خدا 1390/06/27 ساعت 00:02

سلام دکتر ! رسیدن بخیر بسیار خوشحال و امید وار شدم که دوباره به همسنگران وهمرزمان صمیمی ات پیوستی . همیشه پیروز و سربلند باشی دکتر جان! خدایت نگهدارت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد