آن مردمانِ چراغ بر دوش!

مردم بامیان در یک اعتراض کاملا آرام، مدنی و خودجوش، به تبعیض‌های ناروا و غیر انسانی‌ای که از طرف دولت مرکزی علیه آنها و در مجموع تمام هزارستان اعمال می‌شود، نور و روشنائی را به هموطنان درد دیده شان پیشنهاد نموده و همگ...ان را به زندگی مسالمت آمیز بدور از تبعیض که در واقع همان دزدی سیستماتیک و ظاهرا قانونی است، فراخواندند. 


 آنها همچنین یک الیکین را بعنوان نماد روشنی و روشنائی، به جهان و جامعه جهانی که به هدف برقراری یک حکومت دموکراتیک و مردم بنیاد مبتنی بر ارزشهای انسانی به کشور ما آمده اند، و در رأس همگان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا هدیه داده و بدانها توصیه کردند که بیش از این راه و هدفی را که برای بدست آوردن آن به افغانستان آمده اند، فراموش نکنند.
اهداف انسانی و همه گیری که هرچه زمانی بر آن میگذرد، جای خودش را به اغراض و مقاصد قومی و قبیله‌ای داده و کشور را بسوی پرتگاه جنگهای خانمان برانداز داخلی‌ای دهه نود قرن بیستم میلادی، سوق می‌دهد.
مردم بامیان بعنون مرکزیت هزارستان، از محروم ترین مردم و مناطق کشور بشمار میرود که علی رغم وعده‌های مکرر حامد کرزی، و گذشت حدود ده سال از این وعده‌های منصفانه و بجا، مبنی بر رسیدگی به این ولایت، از قبیل پخته کاری سرک، و... آن؛ به هیچ یک از وعده‌ها عمل نشده و تمام پروژه‌های تصویب شده این ولایت با وجود امنیت مثال زدنی آن، ناتمام و بلکه ناشروع مانده است. 

 

 
جاده صلح، همچون جاده ابریشم، از بامیان میگذرد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد