خواندنی ترین طنز پارلمان افغانستان

طنز خیلی جالب در باره اوضاع و احوال پارلمان و نمایندگان پارلمان افغانستان که اگر بازبان شیرین محلی کابلی آشنایی داشته باشید لذت واقعی اش را درک خواهید نمود. من برای اولین بار این طنز خیلی شیرین را در سایت خامه پرس خواندم نمی دانم پیش از آن در سایتهای دیگر نیز نشرشده است یانه؟ طنز را تا آخر با دقت بخوانید تا در انتها بی اختیار هنر و خلاقیت تحسین برانگیز نویسنده را ستایش نمایید.

دراین طنز، نویسنده خیلی ماهرانه کارکردهای یک وکیل پارلمان را از آغاز تصمیم گیری برای کاندید شدن و نحوه ورود به پارلمان و نحوه کار در پارلمان و شیوه برخورد پس از خارج شدن از پارلمان و... را به تصویر می کشد. حتما بخوانید،لذت و درد و درک و خنده های زیادی درآن نهفته است!!
ادامه نوشته

تصاویر جالب از دریچه یک وبلاگ افغانی


تصاویر جالب و دیدنی افغانستان و جهان


از دریچه وبلاگ یک وبلاگ نویس خیلی با سلیقه افغانستان


برای دیدن عکسهای یک مجموعه خیلی جالب و با ارزش از جالبترین عکسهای جهان و افغانستان در وبلاگ یک وبلاگ نویس کارگر اما خیلی با سلیقه افغانی روی تصویر دختر ذیل کلیک نمایید تا از سلیقه و خلاقیت عجیب یک کارگر افغانی شگفت زده شوید

جالبترین عکسهای دختر
برای دیدن فهرست تصاویری خیلی متفاوت، از نوع جالب ودیدنی، روی عکس بالا کلیک کنید

ادامه نوشته

آمار وحشتناک از غصب زمینهای دولتی در افغانستان

بعداز سرو صدا و جنجال رسانه ها و خبرنگاران بالاخره منجر به افشای نام تعدادی از زمین خواران بزرگ در افغانستان شد. روزنامه هشت صبح در گزارش جدید خود نام چند تن از زمین خواران و غاصبان زمین را به عنوان غاصبان بزرگ زمین در افغانستان فاش کرده است.

8صبح، کابل: 8صبح به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد از سال 1381 تاکنون، حدود 2 میلیون جریب زمین دولتی، توسط افراد مختلف و ارگان‌های دولتی غصب شده است.
این سندها نشان می‌دهد که بیشترین زمین‌های غصب‌شده، در ولایت‌های کابل، بلخ، ننگرهار، قندهار و هرات بوده است.

ادامه نوشته

پهلوانی پارلمان و سنای افغانستان

   قصه دلنشین و طنز آمیز سیاسی از روزنامه هشت صبح در باره مخاصمه و مجادله پارلمان افغانستان با مجلس سنای افغانستان تحت عنوان اندر حکایت مجلسین متولد شد.

من بر این باورم که این طنز در میان طنزهای افغانی ظریفترین و شیرینترین آنان است. لذت کامل این طنز نمکین را زمانی می توانید بچشید که آنرا تا آخرین سطرش به دقت بخوانید و به نکته سنجیها و ظرافتهای استادانه طنز نویس توجه نمایید. راستی یک شرط کوچک دیگر هم دارد و آن اینکه به مسایل سیاسی روز افغانستان آشنا باشید. اکنون این شما واین شیرینترین طنز سیاسی افغانستان:

ادامه نوشته

عکس منظره ای از افغانستان در ابتدای شگفت انگیزترین منظره های دنیا قرار گرفت

در این اواخر فهرستی از زیباترین و شگفت انگیزترین منظره های دیدنی جهان در اینترنت منتشر شد که به دلیل جذابیت و زیبایی وصف ناپذیر این عکس ها از بازدید خیلی بالایی برخوردار بود. چیزی که خیلی برایم جالب و پرافتخار است قرار گرفتن عکس هایی از یک منظره ای دیدنی و شگفت انگیز کشورمان در ابتدای این عکس ها بود. خیلی ها تلاش کردند دیدنی های افغانستان را نادیده بگیرند اما وقتی منظره های جذاب و دل انگیز افغانستان زیبا در صدر این فهرست قرار گرفت از محبوبیت عجیبی برخوردار شد و چندین برابر مورد بازدید اهالی اینترنت قرار گرفت به گونه ای که اگر شما در گوگل "عکس های شگفت انگیزترین و جذاب ترین منظره های روی زمین" را جستجو کنید در نتایج اولیه همان فهرستی خواهد آمد که عکس یک منظره ای متفاوت از افغانستان زیبا زینت بخش آن است . برای دیدن عکس های منظره های برگزیده و شگفت انگیز دنیا اینجا کلیک نمایید.

افغانستان!

سربازان امریکایی درافغانستان ازتمام امکانات برای کوبیدن طالبان استفاده کرده اند اما مخالفان مسلح قدرتمند تراز ده سال پیش شده است!
ازبزرگترین معماهای افغانستان درده سال اخیرهمین است که اهداف جنگ افغانستان هنوز برای مردم کشورمان نامعلوم است. آیا واقعا دولت و نیروهای ناتو درافغانستان باتروریست مبارزه می کنند؟
حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان به تازگی ازملاعمر که سالهاست با او می جنگد دعوت کرده است برای ریاست جمهوری افغانستان درانتخابات پیش رو کاندید شود!
من که از جنگ افغانستان چیزی نفهمیده ام شما را نمی دانم!

افغانستان

چراسایت جمهوری سکوت فقط نصف وبلاگ من بازدیددارد؟

چرا سایت جمهوری سکوت بازدیدش کمتراز وبلاگ کوچک من است؟

یکی از طرفداران پروپاقرص جمهوری سکوت که یکی از سایتهای معروف افغانستان است چندی پیش دریک نظری ساده لوحانه یا متعصبانه از من خواسته بود که مطالبم را درجمهوری سکوت نشرنمایم چون جمهوری بازدید بیشتر دارد و خوانندگانش نیزهدفمند تراز وبلاگ من است وتلاش زیادی را که اکنون اینجا می کنم عبس است!!

کاری به اهداف وآرمانهای جمهوری سکوت و خوانندگانش ندارم خودم نیز از خوانندگان سایت جمهوری سکوت می باشم و هرسایتی را که درنهادینه کردن آزادی بیان و روحیه ای پرسشگری نسبت به دولت درافغانستان نقش داشته باشد حمایت می کنم اما اگرازانصاف نگذریم خوانندگان جمهوری سکوت به میزان نصف خوانندگان وبلاگ من نیست. شاید این ادعا درابتدا برای شما شگفت انگیزباشد اما اگردرارزیابی پیچ رنک سایتها و وبلاگها و میزان خوانندگان آنها کمی حرفه ای باشید با دلایل ذیل به راحتی متوجه می شوید که بازدید کنندگان این وبلاگ بسیاربیشتر وحتی هدفمندتر از بازدید کنندگان جمهوری سکوت است:

ادامه نوشته

جالب ترین عکس های افسران اردوی ملی افغانستان

 جالبترین تصاویر از افسران پرافتخار ارتش ملی افغانستان

اردوی ملی افغانستان یاهمان ارتش ملی افغانستان یکی از قوی ترین ارتشهای منطقه است. سربازان اردوی ملی توسط نیروهای خارجی آموزش می بینند و از آخرین ابزار جنگی و دفاعی برخوردار می باشند.

ارتش ملی افغانستان

مهمترین اعتراض نسبت به اردوی ملی افغانستان که از سوی منتقدین دولت صورت می گیرد تبعیض قومی در آن است. منتقدین می گویند در اردوی ملی وحدت ملی و شایسته سالاری رعایت نمی شود بلکه جلب و جذب در  اردوی ملی و واگذاری پستهای کلیدی و حساس براساس قومیت است نه براساس لیاقت و توانایی خدمت برای وطن.

ادامه نوشته

بایسته های تحقق دموکراسی درافغانستان

با توجه به اینکه جهان تبدیل به دهکده ای جهانی شده است و فرهنگ دموکراسی و مردم سالاری در تمام دنیا و برای تمام مردم جهان بهترین گزینه برای نوع حکومت و مدیریت اجتماعی است تحقق دموکراسی در افغانستان به مراتب آسانتر از گذشته شده است و تمام شرایط و کمکهای جهانی آماده ای تحقق دموکراسی در افغانستان است این فقط اراده ای جدی حاکمان و سیاستمداران افغانستان  است که باید برای ایجاد حکومت فراگیر ملی مبتنی بر دموکراسی و شایسته سالاری در افغانستان تغییر کند و مردم افغانستان را از  این وضعیت دردناک نجات بدهد

دموکراسی یکی از مظاهر اساسی مدرنیسم و توسعه در عرصه سیاسی به شمار می رود. دموکراسی واژه ای یونانی است که از دموکراتیا ریشه گرفته است، که دموکراتیا از دو بخش دموس (مردم) و کراتوس (حکومت)، تشکیل شده و بنابراین به معنای نظام سیاسی است که در آن مردم نه شاهان یا اشراف حکومت می کنند. دموکراسی به عنوان یک نظام سیاسی امروزه جهانی شده است. یعنی اکثریت کشور ها دارای نظام دموکراتیک می باشد و یا خود را دموکراتیک محسوب می دارد. در نظام دموکراتیک منشاء مشروعیت مردم می باشد و این یکی از تحولات اساسی و جدی در شیوه حکومتداری در دنیایی امروز است.

 

ادامه نوشته

اردوی ملی افغانستان قومی است یا ملی؟

اردوی ملی افغانستان قومی است یا ملی؟ آیا با چنین اردوی ملی باید نگران امنیت کشور بود یاخیر؟

سایت بی بی سی بحث ارتباط اردوی ملی افغانستان با قومیت و سیاست را به تفصیل مطرح کرده است و نکته های خواندنی را درآن گوشزد کرده است که بدنیست هر افغان یکبار این مطلب را مرور کند و قضاوتهای ذهنی خودرا راجع به اردوی ملی افغانستان تطبیق دهد. دراین گزارش آمده است:


همزمان با شروع آمادگی‌های غرب برای خروج از افغانستان، یکی از نگرانی‌های عمده ناظران خارجی و داخلی این بوده که آیا نیروهای امنیتی افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی قادر به تامین و حفظ امنیت این کشور خواهند بود یا نه؟

دلایل این نگرانی‌ها اغلب به کمبود توانمندی‌های دفاعی، هم در عرصه آموزش تخصصی و عملیاتی و هم از نظر تجهیزات و تسلیحات ارتش و پلیس افغان مربوط است.


اما تهدید مهم دیگری که متوجه قوای مسلح افغانستان است، تعلقات و گرایش‌های قومی و سیاسی در میان نفرات نیروهای افغان است که به گفته برخی کارشناسان می‌تواند به طور بالقوه به گسست ساختار ارتش و پلیس بیانجامد و زمینه بازگشت طالبان و حتی بروز یک جنگ داخلی دیگر را فراهم کند.

ادامه نوشته

آیا روابط افغانستان با هند و پاکستان براساس منافع ملی است؟

بدیهی است که روابط افغانستان با کشورهای همسایه و هم منطقه باید براساس منافع ملی طرفین باشد و منافع ملی افغانستان برای دولت افغانستان درا ین روابط اهمیت درجه یک را داشته باشد  اما متأسفانه روابط افغانستان با هند و پاکستان دارای  استراتژی عمیق و با دقت و کارشناسی لازم که بتواند منافع ملی کشورمان را تأمین کند نبوده است. دولت مردان ما باید عمیقا درک کنند که مهمترین معیار برای نحوه ای ارتباط با کشورها باید تنها وتنها منافع ملی  افغانستان جان باشد نه چیزد دیگر.
ادامه نوشته

عکسهای جالب از تیم ملی دختران افغانستان

دختران و زنان افغان همیشه افتخار آفرین بوده اند

زنان مسلمان و با حیای افغانستان که در پاکی و فداکاری زبانزد تمام دنیاست دختران شجاع و قهرمانی را در دامن خود تربیت کرده اند که در صحنه های مختلف برای افغانستان عزیز افتخار آفرینی می کنند.

پیروزی افتخار آفرین تیم ملی دختران افغانستان برقطر

تیم ملی فوتبال دختران افغانستان با پیروزی بر قطر بار دیگر افتخار آفریدند. این دیدار دوستانه که روز پنج شنبه در مقابل تیم ملی فوتبال دختران قطر برگزار شد، تیم افغانستان با دو گل مرجان حیدری با نتیجه 2 بر صفر پیروز میدان شود.

 کاروان ورزشی این تیم را ۱۸ ورزشکار، یک مربی و یک هیئت تشکیل می دهد که 8 بازیکن آن افغانستانی های مقیم امریکا هستند.
لیست بانوان عضو تیم ملی کشور که در مسابقه اول مقابل قطر بازی کردند:دروازه:نادیه
خط دفاع:هاجر، آزیتا، یلدا، فروزان
خط میانی:مرجان، سحر، آریانا، زهرا
خط حمله:یاسمین، صابره

با وجودی که تیم ملی دختران افغانستان حتی بودجه پنج هزار دالری هم ندارد اما با شهامت و دلیری که در خون و رگشان است برقطری که میلیون ها دالر صرف ورزش خود می کند، چیره شدند.

دخترفوتبالیست افغان


تیم ملی فوتبال دختران افغانستان خوشحال از پیروزی برقطر

سایرتصاویر تیم ملی فوتبال دختران افغانستان را در ادامه مطلب بیبییند

ادامه نوشته

قصه ای هوتلی درقندهار!

امروز برای شما یک طنز دیگه افغانی آماده کرده ام امید وارم بخوانید و لذت ببرید و اگر دلک تان خواست که مارا هم به اوج لذت برسانید نظر هم بدهید از خاطری که ما اگر بفهمیم طنز ما را کدام بچه افغانستان خوانده و لذت برده از شادی نزدیک می ترکیم البته نکند نظر ندهید که ما نترکیم و سالم باشیم تا بعد از این دوباره طنز های جالب بگذاریم!

شما نظرخودرا درباره ای طنزها بدهید حتی  اگه نظرشما این باشد که طنز ما بی مزه بود یعنی حتی مزه ای تلخ هم نداشت! ما به سرحد ترکیدن می رسیم اما خودما نمی ترکیم بلکه غمهای ما می ترکد. حالا تصمیم با خودتان است می خواهید نظر بدید یانه؟!

حالا گوش کنید قصه ای طنز هوتل قندهار را!

طنز افغانی مسافری در هوتلی درقندهار

یک وطندار افغانی که تازه از خارج آمده بود درهوتلی لوکس در شهر قندهار درحال نوش جان کدن غذا بود که یک موی بسیار بلند که مثل یک مار دور تا دور غذا پیچیده بود نگذاشت قاشق غذایش را بلند کند.

 مسافر بیچاره به صاحب هوتل گفت: وطندار! مابین غذای تان یک موی پیداشده است!

صاحب هوتل گفت: پروانداره شما غذای تانه نوش جان کنید که سرد نشوه مه خودم او موی ره ده یک جای بلند می مانم تا اگه صاحبش پیدا شد به صاحبش تحویل بتم!

چرا سرمایه وسرمایه داران از افغانستان فرار می کنند؟

سرمایه و سرمایه داران از افغانستان فرار می کند اما کسی فکری به حال ا ین کشور واین مردم نمی کند!

آیا هیج فکر کرده اید چرا با وجود حمایت تمام جهان از افغانستان بازهم سرمایه ها و سرمایه داران از افغانستان فرار می کنند و افغانستان جای خوبی برای سرمایه گذاری نیست؟

سرمایه اولین چیزی که می خواهد امنیت است اما متأسفانه در افغانستان کسی به امنیت کشور اهمیت نمی دهد چیزی که برای آنان اهمیت فوق العاده دارد قوم و منافع شخصی خودشان است وبس!

گرانی در بخش خصوصی و تهدیدات و چالشهای امنیتی طی سالهای اخیر علت عمده فرار سرمایه ها و سرمایه داران از کشور محسوب گردیده و این قشر جامعه همواره متحمل خسارات جانی و مالی شده است.

ادامه نوشته

جوان عاشق بامیانی

یک جوان عاقل و صالح بامیانی ما که وقت ازدواجش رسیده بود دید پدر و مادرش برسر سفره ای غذا کدام صحبتی از دختر همسایه و خاله و بوله نمی کند، روزی دم دروازه بسیار غریبانه نشست و شروع کرد به های های گریه کردن پدرش از راه رسید بسیار دلش سوخت گفت: جان پدر! چه شده؟ بری چه گریه می کنی؟ مگرم کدام مشکلی برایت پیش آمده؟ جوان گفت: بله بله پدرجان! یک مشکلی بسیار کلان پیدا کرده ام

پدر: پسرجان بگو مشکلت چیست؟ زودتربگو

پسـر: پدرجان مه عاشق شده ام

ادامه نوشته

خواستگار قرص و دختربهانه گیر

خواستگار سمج و دختربهانه جو

خواستگار سمج

مردی به خواستگاری رفته بود، وقتيكه دختر او را از اطاق تماشا كرد به مادر خود گفت : مادر جان برو تيز جوابش بته من این مرد را نمی خواهم.


مادرش رفت و به مرد گفت كه دخترش نميخواهد با او عروسی كند

مرد پرسيد : چرا؟


مادر: دخترم يك خانه شخصی ميخواهد


مرد : خير باشد، برش ٢ تا خانه ميخرم


مادر: دخترم ٢ دانه موتر بنز ميخواهد


مرد: خير باشد، برش ٤ تا ميخرم

مادر ديد كه دگر چاره نيست گفت : دخترم مردی ميخواهد كه ٣ متر ... داشته باشد


مرد : خير باشد(مشکلی نیست) ، یک مترش را قطع ميكنم

اعترافات جالب حامد کرزی

اعترافات جالب رئیس جمهور حامد کرزی در باره اوج فساد اداری  و حیف و میل کمکهای جامعه جهانی درافغانستان

مقاله نویس رونامه ماندگار،از سخنان رئیس جمهور حامد کرزی در روز مبارزه با فساد اداری برداشتی جالبی کرده است. ایشان براین باور است که رسانه ها برای اثبات عمق فساد شدید اداری و بی بند وباری مالی در ادارات افغانستان نیاز به شواهد و مستندات رسمی بیشتر و محکمتر داشتند تا به رئیس جمهور کرزی و نهادهای بین الملی نشان بدهند که وضعیت بی بندو باری و فساد در تاراج اموال عمومی در افغانستان به کجا رسیده است؟ اما جالب است که خود محترم حامد کرزی رئیس جمهور، گویا بیشتر و بهتر از دیگران اطلاع داشته که در ادارات خرد و کلان افغانستان فساد و حیف و میلهای کلان تاکجا و به چه میزان است؟ این اعترافات رئیس جمهور نشانگر دو چیز است:

یکی اینکه رئیس جمهور نقشی در مهار فساد و بی بندو باری در ادارات افغانستان ندارد و اداره های افغانستان به دست مافیای اداری و افراد زورگیر و غارتگر افتاده است که در این صورت حکومت افغانستان مشروعیت خودرا از دست می دهد و رئیس جمهور کشور عملا عروسکی بیش نیست که در دستان تعدادی بی بندوبار و لوچک قرار گرفته است و به قول معروف تنها به ساز آنان می رقصد.

دوم اینکه رئیس جمهور خودش در فساد دست دارد و اینگونه سخنان شکوه آمیز و داد و فریادها وصحنه سازیها برای انحراف افکار عمومی و فرافنگی است. اگر رئیس جمهور خودش آغشته به این فسادها نیست و از قدرت و مشروعیت کافی نیز برخوردار است پس چرا عملا کاری برای این ملت گیر افتاده در چنگ مفسدان و غارتگران بی رحم، انجام نمی دهد؟

ادامه نوشته

آیا فساد اداری خارج از قدرت مقامات افغانستان رشد می کند؟

هیج شکی نیست که تا آب از سرچشمه گل آلود نباشد آبهای سرشاخه همیشه گل آلود نمی ماند.

سخنان رییس‌جمهوری در روز مبارزه با فساد اداری، یک بار دیگر نشان داد که آن‌چه در این خصوص ظرف سال‌های گذشته انجام شده، به اصطلاح بر یخ نوشته شده و در آفتاب گذاشته شده است.


آقای کرزی به همان شیوة معمول و مألوفِ خود که تلاش می‌کند به شکار عواطف برود، با سخنان و جملاتی احساساتی، از ناکامی‌اش در مبارزه با پدیدة فساد اداری پرده برداشت، ولی با مهارت چنان قضیه را درهم پیچید که مشخص نشد واقعاً طرف خطابِ او کیست.

ادامه نوشته

حکومت افغانستان به کدام سو می رود؟

زمانی که اسدالله خالد رییس عمومی امنیت ملی مورد سوءقصد نافرجام به وسیلة یک انتحارکننده قرار گرفت و حتا مسوولیت این حمله را گروه طالبان رسماً به عهده گرفت، رییس‌جمهوری کشور خواست که از آن‌ها رفع اتهام کند و به صراحت گفت که این کار به‌وسیلة گروه طالبان انجام نشده است.

حالا مشخص نیست که رییس‌جمهوری چرا این‌همه با عطوفت و مهربانی با گروه‌های شورشی و جنایت‌کار برخورد می‌کند؛ گروه‌های که در ده سال گذشته هزاران غیرنظامی را کشته‌اند، صدها مکتب را ویران کرده‌اند و شمار زیادی از هم‌میهنان بی‌گناه ما را به اتهام همکاری با دولت و یا نیروهای خارجی سر بریده‌اند.

ادامه نوشته

رسوایی درپارلمان افغانستان

 

رسوایی و اتهام به پول خواری ومعامله گری

 در پارلمان افغانستان نسبت به استیضاح یازده وزیر بی کفایت کابینه

استیضاح یازده وزیر کابینه در مجلس نماینده‌گان جنجال برانگیز شده است و این بار نیز همانند حوادث مشابه،صحن پارلمان افغانستان تبدیل به کشمکشها و درگیریهای شرم آور بین نمایندگان پارلمان شده است. نماینده ها در ابتدا تصمیم جدی بر استیضاح یازده وزیر بی کفایتی که حد اقل پنجاه فیصد بودجه خودرا مصرف نکرده باشد توافق کردند اما پس از گذشت چندین روز موانع زیادی بر سر راه استیضاح این وزیران بی کفایت از داخل خود پارلمان سبز شد.

ادامه نوشته

مارشال فهیم: باچنین شرایط صلح خیالی بیش نیست

 

مارشال فهیم: گفتگوهای صلح درافغانستان یک خیال است

مارشال فهیم گفته است که گفتگوهای صلح خیالِ بیش نیست، چون تا اکنون دشمن شناسایی نشده است. اینگونه شعار صلح یعنی رفتن با گردن خم به پیش شمشیردشمن. او با انتقاد از پاکستان و نهادهای داخل آن کشور، تاکید دارد که تا هنوز پاکستان در تلاش ترور چهره‌های مطرح کشور است.
از نخستن سالروز درگذشت مطلب بیگ، عضو مجلس نماینده‌گان و فرمانده پیشین جهادی در کابل بزرگداشت شد.

ادامه نوشته

نهادهای مدنی از راه یابی ناقضان حقوق بشر درانتخابات افغانستان نگرانند

نگرانی نهادهای جامعه مدنی از راه‌یابی ناقضان حقوق‌بشری در انتخابات

نهاد‌های جامعه مدنی از راه‌یابی جنایت‌کاران جنگی و ناقضان حقوق بشری در روند انتخابات، ابراز نگرانی کرده و خواهان تصویب قانون انتخابات، یک سال پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند.
دست‌کم ۳۰ نهاد جامعه مدنی امروز چهارشنبه، گردهم آمده و دیدگاه‌شان را در پیوند به قانون انتخابات، اعلام کردند.

ادامه نوشته

حکومت افغانستان در صدد به قدرت رساندن فرد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری 2014

 

حکومت افغانستان از طريق انتخابات در صدد به قدرت رساندن شخص مورد نظر خود است

رسانه ها گزارش می دهد که حکومت افغانستان تمایل به نظارت شفاف و عادلانه بر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال ۲۰۱۴ ندارد و از هر راهی ممکن تلاش دارد که گروههای ناظر بین المللی و داخلی را دور از جریانات اصلی انتخابات نگهدارد و با بهانه های مختلف از حضور ناظران و شفافیت و آزادی در انتخابات جلوگیری کرده با جدیت برای برگزاری انتخابات واقعی و بی طرفانه تلاش نمی کند.

کابل (پژواک،٧جدى ٩١) : برخى آگاهان امور،از عدم برگزارى

انتخابات شفاف وعادلانه ابراز نگرانى نموده مى گويند که

 حکومت مى خواهد از طريق تقلب ،شخص مورد نظر خود را

 به قدرت برساند.

 

ادامه نوشته

متن کامل سخنرانی جالب حامد کرزی در باره فساد اداری درافغانستان

 

فساد اداری یکی از بزرگترین مشکلات افغانستان است و بزرگترین فساد اداری هم فساد در طرح و تعیین بودجه و نصب مقامات بلند پایه و تعیینات پستهای کلیدی ادارات است. اگر طرح بودجه ملی افغانستان نه براساس توسعه متوازن و عدالت اجتماعی بلکه براساس فاکتورهای قومی و گروهی  ولایتها طرح و تصویب شود و  انتصابات و تعیینات مقاما ت بلند رتبه نه براساس لیاقت و توانایی خدمت بلکه براساس قومیت و گروه و رفاقت صورت بگیردفساد بزرگی شکل می گیرد که فسادهای اداری کوچک در برابر فساد در طرح بودجه یا تعیین و انتصاب مقامات بلند پایه وکلیدی فساد به نظر نمی رسد. محترم حامد کرزی هم وجود فساد درافغانستان را می پذیرد اما خارجیها را هم در فساد ا فغانستان دخیل می داند.

نکته ای جالب اینکه در  افغانستان همه از دست فساد ناله می کند اگر مردم غریب است یا مقامات بلند پایه کشور! پس این فساد ازدست کیهاست که حتی زور مقامات بلند پایه هم به برطرف کردن آن نمی رسد؟؟!!


ادامه نوشته

ازدواج

ای که بی تابی بـــــــرای ازدواج

زن بگیر بیهــــوده دَور خـود متاب

 

ای کــه بی خــــوابی بـــرای ازدواج

زن بگیر،کشتی سواری کن بخواب

.

.

.

.

بقیه اش فعلا یادم نمیاد تا شب بعد...

 

تصاویر زیبا از زندگی کوچی های افغانستان

دایکندی

سایرعکسهای خیلی زیبا ودیدنی کوچی های افغانستان را در ادامه مطلب بیبینید

 

ادامه نوشته

ظاهر آرمان کشته شد

ظاهر آرمان هنرپیشۀ موفق سینما در ولایت ننگرهار کشته شد.

جسد این هنر پیشه از مربوطات ولسوالی بهسود این ولایت به دست آمده است.

اقای آرمان حدود دو روز قبل، از سوی افراد مسلح ناشناس اختطاف شده و سپس به قتل رسید.

منبع: http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=45617

روزنامه هشت صبح

روزنامه هشت صبح برنده ای جایزه ای بین  المللی آزادی بیان شد.

روزنامه هشت صبح از بهترین روزنامه های افغانستان و دارای نشرات مستمر و ابتکاری است که در شرایط دشوار و تاریک افغانستان همچنان نشرات تازه و جسورانه ای خودرا ادامه داده است و مطالب تحلیلی و انتقادی پیرامون کارکردهای دولت افغانستان به نشر گرفته است.

سازمان خبرنگاران بدون مرز، جایزۀ  بین‌المللی "آزادی اطلاع‌ رسانی" را به روزنامه  ٨ صبح تفویض کرد.

شاه حسين مرتضوى مديرمسوول روزنامه ٨ صبح، به آژانس خبرى پژواک گفت که جايزۀ يادشده، شب گذشته در مقر روزنامۀ لوموند در شهر پاریس به مسوولان ٨صبح داده شد.  

ادامه نوشته

انتخابات افغانستان در 2014 و چالشهای اساسی

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال ۲۰۱۴

و چالشها و گزینه های پیش رو

 

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قبل از هر موضوع دگر که به نحوی به سر نویشت افغانستان  بستگی دارد ,بیش از پیش مورد توجه جامعه افغانی وجامعه بین المللی قرار گرفته است به خصوص  که هرروز به تاریخ تعیین شده انتخابات نزدیک تر میشویم آمادگی های سیاسی , صف بندی گروها وچهره های مطرح در کشور رونق میابد از سوی دگر باور افکار عمومی بر این است  اگر انتخابات ریاست جمهوری 2014 افغانستان بطور شفاف ودموکراتیک بر گزار نگردد افغانستان به سوی بحران امنیتی دوام دار ویاحتی بسوی جنگ داخلی کشانده خواهد شد از اینرو ثبات سیاسی و امنیت اجتماعی بستگی تنگآتنک به نحو برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2014 دارد.

ادامه نوشته

بیکاری در افغانستان

بیکاری در افغانستان بیداد می کند اما دولت با سیاستهای اشتباه خود

حتی امنیت مردم را تأمین نتوانسته چه رسد به فراهم کردن زمینه یا تولید کار

 برای مردم بیچاره ای افغانستان

کارتون بیکاری در افغانستان